środa, 3 września 2014

I've got twenty dollars in my po-cket

Wybaczcie częstotliwość wpisów, ale nudzi mi się niemiłosiernie. Obejrzałam już wszystkie sezony F.R.I.E.N.D.S., powtórnie obejrzałam komedie romantyczne, które mam na kompie, zostało mi poważne kino, ale kiedy tak się człowiekowi dłuży czas to nie powinien oglądać nic, co wyreżyserował Jim Jarmusch. Z całą moją sympatią do jego filmów, oczywiście.

W świecie internetów istnieje sobie taki kanał na YouTube połączony z blogiem, który prowadzi(ł) pewien sympatyczny Francuz. Romain, bo o nim mowa, nagrał kilkanaście świetnych filmików o życiu au pair w Bostonie, MA. Nie tylko są bardzo pomocne w uzmysłowieniu sobie czym tak naprawdę jest praca au pair, ale są prześmieszne. Przynajmniej dla mnie. Polecam sobie obczaić jego filmiki tutaj.

Jest jeszcze taka dziewczyna z Francji, która zamieściła filmik Best and Worst Things About Being an Au Pair. Na luzie opowiada co i jak. Przy tym jest do granic możliwości urocza!

Dla wszystkich, którzy planują dopiero wyjazd polecam dołączyć do grupy 'Polskie Au Pair w USA' na niezastąpionym fejsiku. Są tam ludzie, którzy dopiero myślą o wyjeździe, ci co w pocie czoła przechodzą proces aplikacji i ci, którzy już są w USA i znają odpowiedzi na pytania tych wcześniej ;) Przyznam, że dopiero po znalezieniu rodziny zaczęłam czytać o czym ludzie piszą na tej grupie. Najbardziej lubię wspólne narady, kiedy ktoś przedstawia potencjalną host family z lokalizacją i zaczyna się czy warto, czy nie za ciężko, o co zapytać itp. Czasami obecne au pair podrzucą historię o super fajnych/super złych rodzinach. Można naprawdę dużo się dowiedzieć! I wszyscy mają blogi! No dobra, nie wszyscy, ale dużo osób.


Obejrzałam ostatnio 'New York I Love You'. Kto jeszcze nie oglądał to proszę natychmiast nadrobić! Na zachętę powiem Bradley Cooper, Natalie Portman, Justin Bartha, Orlando Bloom, Robin Wright... No ludzie mili. Dla samych walorów wizualnych warto poświęcić te 1,5 godziny :)
A dla wszystkich au pair polecam 'Nanny's Diaries'. To tak w temacie ostatniej rozmowy na fejsbuku o randkach z Amerykanami.


Nowa pozycja na bucket list:



3 komentarze:

  1. Zaraz sobie obejrzę filmik tej Francuzki :)
    Szczerze powiedziawszy czuję się naprawdę nieźle doinformowana dzięki blogosferze i wspomnianym przez Ciebie forum na fb.
    W tym momencie zupełnie nie wiem w jaki sposób 4 lata temu wyjechałam do Francji jako aupair i w ogóle zupełnie nie grzebałam na ten temat w internecie. Byłam zielona, ale przeżyłam na szczęście. Natomiast teraz wszystko chłonę i chcę wiedzieć jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmiki Romain tez obczaj. Jest wspaniałyyyyyyy
      Uwielbiam tę grupę na fb. Tyle doświadczeń! Wiadomości z pierwszej ręki ze świata au pair ;)

      Usuń
  2. Tylko nie puszczaj tego kawałka dzieciom w aucie ;)

    OdpowiedzUsuń